Årsmötet 2024 har gått av stapeln

Årsmötet för Othinslunda Hembygdsförening genomfördes i Borstmuseets lokal

vid Onslunda Hembygdsgård den 10 mars

Mötet var välbesökt - ca 30 personer trängdes kring dukade bord och dignande fat med semlor.

Sedvanliga årsmöteshandlingar gicks igenom. Ekonomiska redogörelse och verksamhetsberättelse godtogs och enligt revisionsberättelsen var allt i sin ordning och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2023.

Styrelseledamöter avgår och nya tillkommer

Ann-Christin Sahlin fortsätter hantera ordförandeklubban ytterligare ett år,

Marie Rantzow, Anita Ling Holmgren, Marie Larsson fortsätter som ordinarie ledamöter och

Stina Larsson, Eva Gustavsson och Kristina Lindau backar upp som ivriga suppleanter.

Ingen av dessa kommer vara sysslolösa, verksamhetsplanen är diger

Först och främst - Borstmuseet firar 30 år vilket uppmärksammas med att vi visar museets gömmor av borstar, speglar och figurer designade och formgivna av Sigvard Nilsson Söwekonst och Sigurd Larsson Onslunda.

För övrigt har vi sommaröppet, visningar av hembygdsgården, midsommarfirande, bakdag, pantofflagille, renovering av stort och smått, möte med nya borstbindare, gräsklippning och flaggning och en och annan kaffestund på innergården. Allt detta kommer annonseras under fliken "vad händer".

Läs det här!

Det behövs många händer tillsammans och gör vi det tillsammans händer det....

• Vi behöver någon/några som kan det här med marknadsföring, sociala medier och rappt informationsflöde
  • vi behöver någon/några som kan berätta om gamla ting och händelser och vet hur livet levdes i en bygd som Onslunda.
  • Vi behöver någon/några iderika medlemmar till aktiviteter och arrangemang.
  • vi behöver någon/några som kan bidra med tips och handkraft då det gäller renovering, reparation och inredning.
  • Vi behöver någon/några som sekreterare i styrelsen och ansvarig för medlemsinfo.

Du kanske tänker att det är väldigt betungande men handen på hjärtat - så farligt är det inte och ju fler vi är desto lättare blir det.

Vänta inte - hör av Er till

info@onslundahembygdsforening.se eller till valberedningens Bengt sme´n Persson